Snel in de ochtend

zondag 6 januari 2013


De scholen beginnen weer in het nieuwe jaar. Dat betekend dat we (jammer genoeg) ook weer vroeg ons bed uit moeten. In dit artikel wil ik jullie tips geven hoe je snel de deur uit kan gaan zonder dat je vroeg je bed uit hoeft.

Voorbereiden

Je kan de avond vooraf veel dingen doen. Het scheelt je onwijs veel werk in de ochtend.
  • Bedenk je wat je aan wilt trekken de volgende dag. Leg dit dan klaar. Als je dit doet weet je ook gelijk of het niet toevallig in de was zit, of vies is. Dan bespaar je tijd en irritatie (want hoe vervelend is het als je helemaal had gerekend op die ene outfit en dat het net in de wat zit).
  • Je kan 's avonds al gaan douchen. Dat scheelt je 's ochtends héél veel tijd! Bij mij zeker wel 20 minuten.
  • Zorg dat je alles bij de hand hebt. Bijvoorbeeld je make-up, haarborstel, deo, parfum, etc.. Dan hoef je dat niet meer te zoeken
  • Zorg dat je klaar bent met de dingen die je moet doen. Heb je een presentatie, toets of moet je iets inleveren? Maak dat af voor je naar bed gaat, anders blijf je daar mee in je hoofd en moet je het morgenochtend nog maken.
  • Moet je bepaalde dingen meenemen? Boeken, etui, lippenbalsem of wat dan ook? Doe dat vast in je tas. Dan hoef je het morgen niet te pakken.

In de ochtend zelf tijd besparen

  • Zet je wekker twee keer, zodat je je niet kan verslapen en je niet hoeft te haasten. Wat bij mijn altijd helpt is om me mobiel (waar ik mijn wekker voor gebruik) ver van me weg te leggen zodat ik wel uit bed móet om hem te pakken.
  • Niet snoozen. Dat gaat vaak mis. Je wordt een half uur later wakker en dan moet je je als een gek haasten om op tijd te komen. Niet doen!
  • Heb je een beetje vet haar en wil je dus eigenlijk douchen? Gebruik dan droogshampoo. Binnen een minuutje heb je 'schoon' haar.
  • Wil je een keer iets anders met je make-up of haar? Probeer dan geen lastige dingen uit die je niet zo goed kan, want het kan mis gaa en dan moet je het opnieuw doen, of met een rare look de deur uit.
  • Kijk ook uit dat je niet morst op je kleren. Houd het liefst zo lang mogelijk je pyjama of badjas aan en kleed je als laatst aan, je kleren heb je toch al klaar liggen.
  • Ontbijt! Echt, dat kan makkelijk in 5 minuten.
Ik ben ontzettend sacherijnig als ik haast heb in de ochtend, daarom zet ik mijn weker áltijd op 6 uur. Al heb ik een paar uurtjes vrij van school (in de ontend). Ik hou er van om alles op m'n gemakje te doen.
ik hoop dat jullie hier een beetje wat aan hadden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten