Vision Board

vrijdag 4 januari 2013


In het 'Happy New Year' artikel vertelde ik je over de vision board. Het heeft niet met beauty te maken, maar ik vindt het toch leuk om hier wat over te vertellen. Lees snel verder!

 Wat is een vision board?

Een vision board is een bord waar je alles op plakt wat je wilt bereiken. Denk aan de doelen die je in je leven wilt halen - je droombaan, liefde, geld? Het verschilt per persoon en je kan jou vision board precies maken zoals jij wil.

Hoe maak ik een vision board?

Stel je wilt later in een super mooi huis wonen. Dan zoek je plaatjes van prachtige huizen, maar ook bijvoorbeeld van interieur, plaatjes waar mensen gezellig in hun huiskamer tv aan het kijken zijn, mooie tuinen, etc..
Je kan inspirerende woorden er bij plakken, bijvoorbeeld 'rust' of een quote die je uit een interview knipt zoals 'ik woon in een heerlijk huis en kan deze makkelijk betalen en daarnaast nog leuke dingen doen'. Het is maar een voorbeeld. Dit plak je dus op een poster, bord, iets waarmee je het kan ophangen.
Trouwens, het hoeft niet perse een poster te zijn, je kan ook bijvoorbeeld een plaatje voor op je computer maken. Je achtergrond bijvoorbeeld!
Vervolgens hang je dit bord op een plek waar je vaak kijkt. Bijvoorbeeld boven je bureau, naast je bed, bij je deur, etc.. Je moet er zo vaak mogelijk naar kijken. Bewust, maar ook onbewust. Ik heb mijn bord bijvoorbeeld bij mijn bureau staan. (Ik moet 'm nog boven mijn bureau hangen). Iedere keer dat je het bord ziet, al is het in je ooghoek, neem je de beelden weer op. Je visualiseert het, iedere dag weer, het gene wat je wilt bereiken. En langzaamaan zal je zien dat dingen uit gaan komen.

Of je er in gelooft of niet moet je zelf weten. Het is in ieder geval erg positief en er is niks slechts aan.



De spullen die ik heb gebruikt zijn: random glitter stikkers, harten stikkers, dikke stiften, tijdschriften, patroon blaadjes, gelpennen, glitter gel. Dit is niet alles, er zullen wel wat ander blaadjes of pennen zijn geweest dat ik heb gebruikt, maar dit is sowieso het meeste!



Mijn vision board

Mijn vision board staat (het meest) in het teken van Londen, mode, beauty & lifestyle. Ik heb niet echt doelen of voornemens erop geplakt. Wat ik leuk vond of wat me inspireerde heb ik uitgeknipt.
Ik heb buiten deze leuke vision board ook nog een aparte lijst gemaakt met me vornemens.

Ik hoop dat jullie hier een beetje wat aan hadden.
Bedankt voor het lezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten