Verkleurde nagels: genezen en voorkomen

donderdag 2 mei 2013

Iedereen wil graag mooie roze nagels met een wit randje. Helaas kunnen je nagels verkleuren. Dit kan door verschillende dingen komen, en je kan er ook op een aantal manieren weer vanaf komen.


Hoe verkleuren je nagels en hoe voorkom je verkleuring?

De meest voorkomende oorzaak is het gebruiken van een heftig gekleurde nagellak en het niet gebruiken van een basecoat. Als je niet wilt dat je nagels verkleuren door het gebruik van nagellak, gebruik dan áltijd een basecoat onder de kleur die je gaat dragen. Gebruik wel een echte basecoat, want een laagje transparante nagellak is niet genoeg. Heel soms verkleuren je nagels alsnog als je een basecoat gebruikt, dan heb je een hele heftige nagellak. Hier kan je niet veel aan doen, al kan je de volgende keer proberen twee laagjes basecoat te gebruiken.

Hoe haal je verkleuring weg?

Je kunt een badje maken met een whitening product. Er zijn speciale tabletjes voor, maar je kunt ook whitening tandpasta gebruiken. Gewoon een scheutje in een badje met lauwwarm water doen en ondertussen de tandpasta op je nagels scrubben. 
Citroensap en/of olijfolie schijnt goed te werken! Maak een badje lauwwarm water en doe er een flinke scheut sap bij. 5 á 10 minuutjes laten weken.
Vaak is alleen de bovenste laag van je nagel verkleurd. Met een buffervijl kan je dit bovenste laagje er af vijlen. Daaronder zit weer mooie roze nagel.
Je kan ook een lak gebruiken die je nagels witter maken. 

Mijn nagels waren laatst knal groen! Ik schrok me dood toen ik me nagellak eraf haalde.. Oeps.. Dat kwam dus omdat ik geen basecoat had gebruikt, ik had er totaal geen zin in, want dan moet het weer helemaal opdrogen. Eigenlijk doe ik het altijd, dit keer niet, en meteen zijn ze al verkleurt! Voortaan zal ik nooit meer vergeten om basecoat aan te brengen! 
Zelf heb ik de laatste 3 mogelijkheden geprobeerd.

Als eerst vijlde ik me nagels.
Toen zag het er zo uit. Al meteen een stuk verschil!
Daarna gebruikte ik de citroenrasp. Ik liet me nagels er ongeveer 7 minuten in weken. 
Toen zag het er zo uit. Niet veel verschil.. 
En als laatst gebruikte ik een nail whitener van Oriflame. Er was niet veel verschil nadat ik dit had aangebracht. Na één keer aanbrengen zie je er natuurlijk ook niet veel verschil van. Ik denk dat als je dit een paar keer (bijvoorbeeld elke dag 1 keer) aanbrengt het wel werkt. 

Het heeft wel geholpen! :)

Vergeet dus nooit basecoat! Je nagels verkleuren geheid als je dit niet gebruikt.

1 opmerking:

  1. Handig! Gelukkig verkleuren mijn nagels nooit! Ik vergeet wel eens base coat, maar dan zijn ze niet verkleurd, maar nu vergeet ik hem helemaal niet meer!

    BeantwoordenVerwijderen