Londen

vrijdag 12 juli 2013

Alweer een maand geleden zat ik in Londen. (Ja sorry voor een ongelooflijk late blogpost.) Dat was de eerste keer dat ik in het buitenland ben geweest. Of naja, ik ben wel een keer op vakantie geweest in België, maar dat is niet echt iets 'groots' als je snapt wat ik bedoel, haha. 
Londen was echt té gek, ik heb een top week gehad. Wel was het erg vermoeiend en wilde ik ook echt niet langer blijven. Vooral het gastgezin vond ik niet echt prettig, maar het was geen ramp.
Ik heb natuurlijk foto's gemaakt in Londen, én filmpjes. Alleen heb ik de filmpjes per ongeluk verwijdert.. Echt wat een oen ben ik.. haha. Ik had de foto's van Londen op me computer gezet en heb toen gelijk alles op mijn videocamera verwijdert (waar ik dus ook foto's mee heb gemaakt), maar ik heb dus ook gelijk alle filmpjes verwijdert.. oeps. 
Ik was al van plan om een blogpost te maken over Londen, alleen wist ik niet zo goed hoe ik dat nou moest gaan doen. Dus ik heb bedacht om ongeveer te vertellen wat ik elke dag heb gedaan, met foto's erbij natuurlijk. :) Als dit jullie niet bevalt wil ik het graag weten, want dan weet ik wat ik kan veranderen als ik in de zomervakantie naar Kroatië ga. Daar zal ik waarschijnlijk ook een blogpost over maken. 

Pak een lekker kopje thee erbij en zet een muziekje op...

Maandag

Maandag ochtend (3 juni) moesten we om 10:30 op school aanwezig zijn en we gingen 11:15 vertrekken. Net toen we nog niet eens 5 minuten in de bus zaten begon ik al traanogen te krijgen, haha. Gewoon van het feit dat ik leuk een week naar Londen ging denk ik, ik weet het ook niet precies.

We moesten ongeveer 10 uur lang in de bus zitten en 2 uur lang op de boot en daarna nog 2 uur in de bus. 
Op de boot was er een winkel met bepaalde merken, dat was zo mooi! Ik zat bij alles te kijken met hartjes ogen.

Toen we aankwamen op de plek waar alle gastgezinnen stonden werd elk slaapgroepje opgenoemd naar welke gastgezin hij mee moest gaan. Ik zat met kruisvingers te hopen op een bepaald gastgezin die er 'goed' uit zag, haha. Helaas gingen wij niet mee met eentje waarvan ik hoopte dat ik daar mee zou gaan, maar het was niet heel erg. 
Toen we in de auto stapte was het wel heel raar.. Je rijdt aan de andere kant en je moet ineens Engels praten tegen je gastgezin.. Het leuke was was dat ik met me vriendinnen in de auto kon praten over het gastgezin, want ze hoorde ons toch niet, hihi.

Eenmaal aangekomen bij ons 'huisje' gingen we gelijk onze koffers naar boven tillen. En dat was een ramp! Het was een heel smalle trap en dan kom ik aan met mijn huge koffer. Dus ik viel zowat naar beneden, haha. Was wel hilarisch. ;)
We waren trouwens ongeveer 10 uur in huis. Ze vroegen ook gelijk of we wat wouden eten, maar we hadden nee gezegd.

Dinsdag

Dinsdag was vooral de dag dat we alles gingen verkennen. Zoals je kunt zien op de foto's zijn we naar de Big Ben, London eye, wisseling van de wacht en de musical van Thriller geweest. Voor de rest zijn we gaan lunchen in het park en mochten we aan het eind van de middag zelf naar allemaal winkels gaan en we moesten zelf ons avond eten regelen, dat werd dus mc! Haha.

Woensdag

Woensdag gingen we in de ochtend als eerst naar een (super saaie) museum. Ons loopgroepje ging alleen maar op een bankje zitten, want ze hadden daar gratis wifi. :)
De dag was vooral bedoelt om te gaan winkelen, dus in de middag gingen we dan ook winkelen in Oxford Street. Ik liep met drie andere meiden en als eerst gingen we naar de Nike winkel. Daar werden we gevraagd om mee te doen aan een soort filmpje, voor reclame. 'You Make It Matter'. Ja! Natuurlijk!
We gingen een keer met z'n allen en allemaal apart. De filmpjes staan op de site, maar je hebt dan een code nodig die we allemaal hebben gekregen. Dus ik denk niet dat je ze zo op internet kunt vinden. 
Het was ontzettend leuk, maar het koste wel veel tijd.. We hadden niet meer veel tijd om nog lang te winkelen. Maar zo erg was het niet, want we zijn nog in genoeg winkels geweest. Al had ik nog veel winkels in m'n hoofd.. 

Toen we in de avond bij ons gastgezin aan kwamen waren er nog vier andere Nederlandse meiden die er verbleven. Super leuk! 

Donderdag

De laatste dag gingen we naar een markt. En aan het eind van de ochtend gingen we naar de London Dungeon, waar ik niet in ging! Er bleef een groepje over die er niet in gingen en dat groepje ging met een leraar een rondje lopen. Ik ben lekker door een fontein gerent met wat meiden, want het was zó warm! Haha.
Toen iedereen uit het spookhuis was mochten we met z'n alle bedenken wat we gingen doen, en we hadden gekozen om weer terug te gaan naar de markt, want dat was wel leuk.
We hebben daar met een paar meiden henna laten zetten. Ze had erbij gezegd dat het er twee weken op blijft zitten, maar bij mij en alle andere meiden was het er al af na vijf dagen.. Maar het was het wel waard.

Vrijdag

Vrijdag was de aller laatste dag, en op die dag waren we weer de hele dag onderweg naar huis. Meer kan ik niet echt vertellen over wat ik vrijdag heb gedaan, haha.


Londen was echt super! Al wou ik niet langer blijven, want het was super vermoeiend en ik was zó ontzettend moe.. Ik wil graag weer naar Londen, maar dan gewoon met vriendinnen en niet met school.
Al ga ik volgend jaar waarschijnlijk weer naar Londen met school, want dat heeft m'n andere school georganiseerd... Maar zo erg vindt ik dat natuurlijk ook weer niet. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten