OOTD + FOTD | birthday blue

zondag 14 juli 2013

Weer eens een outfit of the day + face of the day voor jullie! Ik ging gisteravond op verjaardag en pakte m'n blauw/turquoise blouseje er weer bij. Toen ik m'n make-up ging doen zag ik mijn blauwe eyeliner en maakte er een winged liner mee. Alles is dus ongeveer met blauwe accenten, vandaar dat het ook 'birthday blue' heet, want ik ging naar een verjaardag.. Ha. Ik wist niet echt een andere titel.. ;)

OOTD

| blouse - Primark | broekje - Primark | oorbellen - Primark | ring links - Hema | ring rechts - Primark | ring - op de markt in België | armband - Sjaak Knijn | nagellak - Neon Casuelle |

Let als aller eerst niet op m'n charmante sokken die er super raar onder staan.. Ik deed er later mijn zwarte All Stars onder. 
Mijn outfit is eigenlijk een Primark outfit - waar ik nu met typen achter kom -, alles komt zowat bij de Primark vandaan.. Haha. Het broekje heb ik trouwens in de Primark in Londen gekocht.

FOTD

Met mijn make-up heb ik het zacht en neutraal gehouden, waardoor de blauwe eyeliner goed opvalt.
Op de een na laatste foto zie je goed hoe ik mijn oogschaduw heb gedaan. Onder m'n wenbrauwen heb ik een mooi glanzende highlighter aangebracht. En op m'n oogleden heb ik een glanzend bruin kleurtje aangebracht en ook gelijk in m'n arcadeboog. Over het bruin heb ik dezelfde highlighter aangebracht die ik ook heb gebruikt onder m'n wenbrauwen. Dat deed ik alleen op mijn oogleden en niet in m'n arcadeboog, zodat er diepte is. 
De producten: 
Gezicht:
| foundation: Rimmel London wake me up Foundation - 201 classic beige | bb creame: Maybelline New York dream fresh bb - light | highlighter: Essence 3D eyeshadow - 04 irresistible caramel cream | concealer: Essence match 2 cover! (review| poeder: Catrice skin finish compact powder - 031 warm beige | blush: Catrice multi color blush - 010 Riviera Rose | kwasten: Real Techniques powder brush, blush brush, stippling brush. (review) |

  • Als eerst heb ik de foundation en de bb cream gemengd en vervolgens met de stippling brush aangebracht over mijn hele gezicht.
  • Ik bracht concealer met mijn vingers aan op de plekken waar ik ze nodig had. Zelf gebruik ik geen concealer onder mijn ogen, want het gaat met deze concealer snel in de lijntjes trekken. 
  • Ik poederde mijn gezicht af met de powder brush.
  • De blush bracht ik aan op mijn jukbeenderen en een klein beetje op de appeltjes van m'n wangen. Dat deed ik met de (hoe kan het dat ook anders) blush brush. 
  • Vervolgens bracht ik highlighter aan net boven de plek waar ik mijn blush had aangebracht. Gewoon met mijn vingers aangebracht. 

Wenkbrauwen:
| wenkbrauwpotlood: Hema eyebrow pencil - 10 | concealer: Essence match 2 cover! (review) | oogschaduw basis: Essence I love stage eyeshadow bage | kwasten: ? |

  • Ik bracht wat oogschaduw basis met mijn vingers aan over mijn hele oogleden tot helemaal in m'n wenkbrauwen. 
  • Mijn wenkbrauwen heb ik bij getekend met een wenkbrauwpotlood. 
  • Ik zette een lijn met concealer (de lichtste kleur) onder mijn wenkbrauwen met het kwastje. Zodat het 'strakker' is. 

Ogen:
| oogschaduw palletje: Catrice absolute eye colour - 050 twinkle in the eye | oogschaduw basis: Essence I love stage eyeshadow bage | wimper krultang: Oriflame | mascara: Oriflame volumebuild mascara - black | oogpotlood: Bourjois paris khol & contour - 78 brun design | eyeliner: Veryme metaliner - turquoise 24960 | higlighter: Essence 3D eyeshadow - 04 irresistible caramel cream | kwasten: Real Techniques: deluxe crease brush, base shadow brush, accent brush (review) |

  • Als eerst had ik al oogschaduw basis op m'n oogleden gedaan toen ik mijn wenkbrauwen ging doen, dus dat zit er al goed op.
  • De highlighter staat alleen niet op de foto, die ben ik vergeten er bij te leggen.. Maar het is dezelfde highlighter die ik gebruikte voor op m'n gezicht. Die heb ik ook onder mijn wenkbrauwen aangebracht, op de concealer. Ik bracht het met mijn vingers aan.
  • Uit het palletje gebruikte ik de bruine kleur links onderin. Die kleur bracht ik aan in mijn arcadeboog. Daar voor gebruikte ik de deluxe crease brush.
  • De zelfde kleur bracht ik aan over mijn hele oogleden. Voor het aanbrengen gebruikte ik de base shadow brush.
  • Met dezelfde kwast bracht ik de highlighter aan over mijn hele oogleden. Een heel klein beetje maar. Zodat er een glansje op m'n oogleden zit en het een ander kleur lijkt dan die ik in de arcadeboog heb gebruikt.
  • Op mijn waterlijn bracht ik de oogpotlood aan.
  • Met de blauwe eyeliner zette ik een winged liner.
  • Met dezelfde oogpotlood bracht ik een heel klein beetje aan net onder mijn waterlijn. 
  • Dat vervaagde ik uit met de accent brush. Ik tikte de accent brush in de bruine kleur links onder in het pallet, samen met de lichtste kleur in het pallet (rechts boven in).
  • Als laatst bracht ik nog een beetje higlighter aan in mijn ooghoeken.

Lippen
| lipstick: Topshop - saint (review) | lipgloss: Catrice infinite shine lip gloss - 050 sugar crush (review) |

  • Ik bracht de lipstick als eerst aan.
  • En daar over heen de lipgloss.

Dit was mijn OOTD + FOTD! Ik wil graag de eyeliner in alle kleuren, want het is simpel en geeft al meteen een heel leuk effect. 
Het had denk ik makkelijker voor jullie geweest als ik het in een tutorial liet zien. Het lijkt mij ook leuk om dat te maken. Alleen ga ik het dan wel in foto's doen. 

Hebben jullie nog ideeën voor een fotd (of ootd)? Lijkt je een tutorial leuk? 


2 opmerkingen: