Een paar nieuwe producten van Essence & Catrice

maandag 18 maart 2013

Zoals iedereen wel weet hebben Essence en Catrice een hoop nieuwe producten in hun assortiment. Ik ben 2 maanden geleden naar de kruitvat gegaan en zag (maar een paar) nieuwe producten liggen. Helaas lag nog niet alles in de winkel. Ik was elke week naar de kruitvat gegaan om te kijken of alle producten er al lagen, maar helaas.. Ik heb niet meer kunnen vinden. Eigenlijk wilde ik wachten met dit artikel, omdat ik meer producten wou gaan kopen, maar omdat ik dat nog niet binnen heb moest ik er niet te lang mee gaan wachten. Als ik nieuwe producten binnen heb laat ik daar ook nog een artikel van zien!

De producten dat ik wel heb weten te scoren zijn de:
♥Essence Make-Up Sponge;
♥Catrice Absolute Nude Eyeshadow Palette;
♥Catrice Lip Ans Cheek Colour;
♥Essence Match 2 Cover! Cream Concealer;
♥Catrice Infinite Shine Lip Gloss.

(In dit artikel laat ik dus een korte review zien over 5 producten. Ze zijn echt niet uitgebreid.

Essence Make-Up Sponge

Essence heeft een beautyblender dupe in haar collectie. De officiële beautyblender kost best veel geld en dus is een budget variant wel ontzettend welkom! Maar of deze budget variant even goed werkt als de officiële?
De verpakking vind ik er goed uit zien. Het zit goed verpakt, wat fijn is, want zo kunnen mensen het niet in de winkel er uit halen. 
Een beautyblender is bedoelt om foudation, bb cream of concealer mee aan te brengen. De beautyblender zorgt ervoor dat je foundation natuurlijk oogt en dat je geen 'cakie' gezicht krijgt. Het grote ronde gedeelte, de onderkant, is voor de grote oppervlaktes. Het kleine puntje, de onderkant, is voor moeilijk berijkbare plekken. Onder andere aan de zijkant van je neus of onder je ogen.
Wat belangrijk is om te weten is dat de beautyblender nat en droog te gebruiken is. Wanneer je de beautyblender nat maakt hoort deze groter te worden en neemt de beautyblender minder foundation in zich op. Zo verbruik je zo weinig mogelijk foundation.
De make-up sponge vind ik er erg leuk uit zien, het lijkt net een roze ei.
Ik heb geen foto's gemaakt van hoe groot de beautyblender wordt na dat het is opgezogen met water, maar ik kan je wel vertellen dat hij twee centimeter groter wordt.
Na gebruik kun je de spons gemakkelijk schoonmaken met babyshampoo. Het werkt prima en de foundation gaat er goed uit.
Wat bij mijn beautyblender elke keer gebeurt na het reinigen is dat er een scheurtje in komt. Langzamerhand wordt het scheurtje al groter.. Tot dat het uit mekaar valt.
Ik heb mijn beautyblender 2 maanden en is helemaal in 3 stukken gevallen. Super zonde natuurlijk!
Misschien dat ik er te wild mee doe? Alhoewel ik niet denk dat het daar aan ligt.

De Essence Make-Up Sponge is verkrijgbaar bij kruitvat filialen voor €3,99 per stuk. je kunt kiezen uit een roze of lila variant.

Catrice Absolute Nude Eyeshadow Palette

Veel meer merken komen met een oogschaduw palet met neutrale kleuren. Zo ook Catrice. Ik was hier meteen razend benieuwd naar!
Het palet is doorzichtig waardoor je de 6 kleuren goed kunt zien. In het palet zit een applicator met aan een kant haartjes en aan de andere kant een sponsje.
Het palet heeft 6 glanzende tinten. Op de achterkant van het palet staat ''Silky and smooth texture with different effects ranging from matte to shimmer to metallic.'' Dat is dus helemaal niet waar. Er zit geen een kleur tussen dat mat is, ze zijn allemaal glanzend.
Ik had foto's gemaakt van elke kleur, maar die foto's waren erg wazig.. Dus ik moet het hier maar mee doen. Je kunt hier wel goed zien hoe gepigmenteert de kleuren zijn.

Ik ben erg blij met het absolute nude eyeshadow palet van Catrice. Het zijn mooie gepigmenteerde neutrale kleuren. 

Catrcie Absolute Nude Eyeshadow Palette is te koop bij kruitvat filialen voor €4,99 per stuk. 

Catrice Lip And Cheek Colour

Eigenlijk is dit product een Limited Edition dus officieel hoort dit product niet bij de nieuwe producten van Catrice. Maar omdat ik het die dag ook had gekocht, laat ik 'm gewoon even zien!
De Lip And Cheek Colour van Catrice is bedoelt voor de wangen om te gebruiken als blush, maar ook voor de lippen bedoelt voor een kleurtje. 2 in 1 dus.
Ik vindt dit product er super mooi uit zien. Het is dan wel een saaie verpakking, maar ik vindt hem daarom juist mooi 'cean'. 
De kleur is perzik/koraal met licht roze. Als je het als blush gebruikt is de pigment daar voor goed, maar als je het op je lippen gebruikt zul je niet veel zien. 

De Limited Edition van Neo Geisha Lip And Cheek Colour C01 - Discreet Artist is voor €3,99 te koop bij de kruitvat. 


Essence Match 2 Cover ! Cream Concealer


Essence heeft een Cream Concealer in haar collectie met 2 kleuren in 1 doosje. één kleur is donker en één kleur is licht. Je kunt ze alle bij apart gebruiken of samen mengen. 
De concealers zijn lekker creamy en heeft een hoge dekking. Je kunt ze voor elk plekje gebruiken. Ik vindt het alleen niet handig om te gebruiken voor onder mijn ogen. Daar wil ik liever een vloeibare concealer voor gebruiken. 

Essence Match 2 Cover! Cream Concealer is verkrijgbaar bij kruitvat voor €2,59.

Catrice Infinite Shine Lip Gloss


De verpakking ziet er  simpel en basic uit. De lipgloss heeft een doorzichtige buitenkant, net als de meeste lipgloss verpakkingen. Catrice heeft 13 kleuren van de Infinite Shine Lipgloss toegevoegd aan het nieuwe assortiment. 
050 Suger Crush is een zachte nude roze kleur met gouden shimmers. Hij is goed gepigmenteerd. Ook ruikt de lipgloss ontzettend lekker naar vanille. 
De Catrice Infinite Shine Lipgloss kost €2,99 per stuk en is te koop bij kruitvat filialen. 

Dit waren de korte reviews over 5 producten. Ze zijn wel erg kort.. Ik denk dat ik voortaan 1 product in 1 artikel laat zien, zodat ik het kan uitbreiden. 
Ik ben blij met alles wat ik gekocht heb. Alleen zou ik de Make-Up Sponge van Essence niet meer overnieuw kopen denk ik.. 

1 opmerking:

  1. Dat die make up spons kapot gaat ligt niet aan jouw, ik hoor al meer mensen erover klagen dat die snel stuk gaat.

    BeantwoordenVerwijderen