Slakkengel

dinsdag 7 mei 2013

Ja, je leest het goed. Slakkengel mensen. Slakkengel.. 
Me vriendin zei tegen me dat ze een super zalf had wat littekens weg haalt. Ik moest dat hebben! Ze zei dat je het zelf gewoon kunt kopen bij de drogist voor 3,99. 'En het heet slakkegel'. WHAAAT. Slakkengel? Slakkengel!?! 'Jaa, maar het is niet echt de slijm van een slak hoor'. Oooh! Oke dan.
Dus ik liep de Wibra in en kocht slakkengel. Al vond ik het nog steeds raar.. Alles was in het teken van een slak. het moest iets betekenen met een slak, het kon niet anders. Toen ik thuis kwam ben ik gaan googlen en ben het een en ander te weten gekomen.. 
Wat blijkt, het is wel het echte slijm van een slak. Nou nee, van slakken. Hoe vies?! Gadverdamme! Echt, slakken vindt ik gewoon echt vies! Maar ja, als het echt littekens weg haalt.. Dan vind ik het niet zo heel erg om het op me gezicht te smeren.
Gewoon raar om over na te denken dat het slijm van een slak littekens weg haalt. Te bizar.
Het haalt niet alleen littekens weg, maar helpt ook tegen acne, ouderdomsvlekken en rimpels. Er staat bij et cetera, maar waar het dan nog meer tegen helpt?
Het spulletje kost dus €3,99, er zit 50 ml in en is 12 maanden houdbaar. 
'Gebruiksaanwijzing: Wrijf de gel 2 x daags in op een gereinigde huid. De gel is binnen 2 minuten ingetrokken, daarna eventueel make-up aanbrengen. Niet direct na opbrengen in contact komen met zonlicht, danwel opbrengen in direct zonlicht. De slakkengel bevat van nature de volgende ingrediënten: Natuurlijke collageen, elastine, glycolzuur en allantoine.'
Nu ben ik geen expert in die ingrediënten, ik weet niet wat het allemaal is.
Ik moet je eerst even vertellen over de geur. De geur is verschrikkelijk! Zoals ik al zei, ik vindt slakken vies. En nu ruikt het slakkengel ook exact naar slakken. Ik vindt het vérschikkelijk om dit spul elke avond op me gezicht te smeren. (Ik gebruik dit op me voorhoofd en op me kin). En ik kan nooit wachten om het er in de ochtend weer af te spoelen. Er stond ook op dat je het 2 keer per dag aan kunt(/moet?) brengen, in de avond en ochtend, maar ik ga echt niet dit spul in de ochtend aan brengen, want dan stink ik naar slakken. Gadver. Nee, niet in de ochtend, wel in de avond.

Nu zal ik natuurlijk ook even vertellen of het echt werkt. En ja! Het werkt ónwijs goed! Mijn huid ziet er veel beter uit sinds ik dit spul gebruik dan voorheen. En ik smeerde het ook op een litteken die ik heb en is een stuk minder zichtbaar geworden. Als ik door blijf gaan met smeren denk ik dat me litteken echt zal verdwijnen. 

Ik heb geen idee waarom het spulletje blauw is.. Hebben ze er een kleurstof bij gedaan waardoor het er misschien minder vies uit ziet dan de daadwerkelijke kleur? Ik heb geen idee.
De structuur is heel erg slijmerig en plakkerig, wat logisch is, want het is slijm van slakken. 
Als je er met je vinger lichtjes op duwt springt het weer omhoog als je je vinger er af haalt, creapy. Haha.

Ik ben wel blij met de slakkengel, omdat het erg goed werkt. Alleen is het jammer dat het zo vies is. Elke keer als ik het op smeer moet ik denken aan slakken.. En dan voel ik me ook gelijk vies.
Wel heb ik veel slechte dingen gehoord over dit spulletje, dat het bij hun niet werkt. Ik weet niet of het licht aan je huidtype? Bij mij werkt het gelukkig wel goed! :)

1 opmerking:

  1. Ieel, ik haat slakken.
    Maar als het je huid echt verbetert moet ik er maar misschien naar kijken. Wel echt irritant van die geur, maarja... wie mooi wil zijn ..
    Leuke "review" x

    BeantwoordenVerwijderen